Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5090471509   La màgia de llegir i escriure. Un aprenentatge vivenciat
2016-2017   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   1/2/2017 - 30/5/2017 (20 hores) de 17:15h a 19:15h
   ESC Esteve Carles
   c. de l'Oliva, 4 (Lloret de Mar) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu La Selva II
  
  
  
Inscripció   09/01/2017 - 19/01/2017 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Degut a l'elevat nombre d'alumnes de procedència estrangera, l'equip docent del centre creu que aquest mètode de lecto-escriptura per mitjà de pictogrames, universalitza i facilita l'aprenentatge.
Es treballarà per tant amb la finalitat d'aconseguir que l'alumnat d'educació infantil finalitzi l'etapa educativa amb una seguretat en el traç que permeti el pas del grafisme a l'escriptura convencional.
Els claustres dels centres de la població on ha estat implementat i amb una trajectòria de fa anys valoren molt positivament la seva efectivitat.
  
Objectius   - Donar a conèixer un mètode específic del català per a l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura al llarg de l’etapa d’educació infantil i primer cicle, així com ensenyar els diferents punts de referència corporal i espacials per a l’aprenentatge de les grafies.
- Conèixer els contes per introduir les històries les lletres (so, grafia, nom, arbitrarietat...) i les diferents pràxies bucofonatòries per reforçar l’aparell de fonació i treballar els sons catalans.
- Aprendre diferents jocs gestuals per treballar la motricitat fina i l’ individualitat dels dits de la mà i aprendre activitats i/o jocs per al treball de la consciència fonològica.
- Fer ús de la simbologia per l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura.
- Presentar activitats per al foment de la lectura, la comprensió lectora i l’escriptura.
  
Continguts   - Presentació dels trets més rellevants del projecte de la màgia de llegir i escriure.
- Introducció dels noms secrets.
- Prèvies per a facilitar els aprenentatges.
- Coneixement i seqüenciació de les pràxies, jocs gestuals i altres activitats de consciència fonològica.
- Treball dels pictogrames.
- Els contes de les lletres.
- Els punts de referència.
- El treball de la lectura i la comprensió lectora.
  
Formador/a   Montserrat Rodríguez del Rio
  
Avaluació   valoració de les activitats implementades a les aules.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
- D'acord amb el document de valoració final del centre i l'informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l'inspector/a del centre.
  
Persones  destinatàries   Mestres d'educació infantil i cicle inicial
  
E-mail   crp-blanes@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   01/02/2017   1715   1915 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   dimarts   30/05/2017   1715   1915 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent