5090471509 |
La màgia de llegir i escriure. Un aprenentatge vivenciat |
2016-2017 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
1/2/2017 - 30/5/2017 (20 hores) de 17:15h a 19:15h |
|
ESC Esteve Carles |
|
c. de l'Oliva, 4 (Lloret de Mar)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu La Selva II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
09/01/2017 - 19/01/2017 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Degut a l'elevat nombre d'alumnes de procedència estrangera, l'equip docent del centre creu que aquest mètode de lecto-escriptura per mitjà de pictogrames, universalitza i facilita l'aprenentatge.
Es treballarà per tant amb la finalitat d'aconseguir que l'alumnat d'educació infantil finalitzi l'etapa educativa amb una seguretat en el traç que permeti el pas del grafisme a l'escriptura convencional.
Els claustres dels centres de la població on ha estat implementat i amb una trajectòria de fa anys valoren molt positivament la seva efectivitat.
|
| |
Objectius |
- Donar a conèixer un mètode específic del català per a l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura al llarg de l’etapa d’educació infantil i primer cicle, així com ensenyar els diferents punts de referència corporal i espacials per a l’aprenentatge de les grafies.
- Conèixer els contes per introduir les històries les lletres (so, grafia, nom, arbitrarietat...) i les diferents pràxies bucofonatòries per reforçar l’aparell de fonació i treballar els sons catalans.
- Aprendre diferents jocs gestuals per treballar la motricitat fina i l’ individualitat dels dits de la mà i aprendre activitats i/o jocs per al treball de la consciència fonològica.
- Fer ús de la simbologia per l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura.
- Presentar activitats per al foment de la lectura, la comprensió lectora i l’escriptura.
|
| |
Continguts |
- Presentació dels trets més rellevants del projecte de la màgia de llegir i escriure.
- Introducció dels noms secrets.
- Prèvies per a facilitar els aprenentatges.
- Coneixement i seqüenciació de les pràxies, jocs gestuals i altres activitats de consciència fonològica.
- Treball dels pictogrames.
- Els contes de les lletres.
- Els punts de referència.
- El treball de la lectura i la comprensió lectora.
|
| |
Formador/a |
Montserrat Rodríguez del Rio
|
| |
Avaluació |
valoració de les activitats implementades a les aules.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
- D'acord amb el document de valoració final del centre i l'informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l'inspector/a del centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres d'educació infantil i cicle inicial
|
| |
E-mail |
crp-blanes@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
01/02/2017 |
1715 |
1915 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
dimarts |
30/05/2017 |
1715 |
1915 |
|
| |